Min version av pumpan

För ett tag sedan var jag och S iväg på en pysselmässa där vi såg en jättehärlig pumpa dekorerad med både blad och blommor. På vägen hem hade jag redan bestämt mig för att försöka göra något liknande... och här kommer en bild på min försökspumpa!



Jag började med att skära ut ett lock samt att gröpa ur pumpan. Måste säga att pumpan hade en riktig konstnärlig ådra inuti... ;) Se bilden nedan.



Därefter placerade jag en genomblöt oasis längst ner och började dekorera med rosor, blad, kastanjer, torkade blommor osv.

  



Att tänka på:
*  Gröp ur pumpan ordentligt, annars kommer den bli dålig direkt.
*  Pumpan mår bäst när den står lite kyligare.
*  Pumpan klarar sig kortare tid när den har blivit "öppnad".
*  Spruta vatten på kreationen så inte bladen torkar.

Jag kommer nog att ge mig på och dekorera fler pumpor i framtiden. Måste ju även testa att skära ut mönster osv...

Kommentarer
Postat av: GT

Skitsnygg! Bravo, bravo!

2011-11-02 @ 20:30:34
Postat av: Annelie Ölvebo

Så himla fin!!! Skoj att se större bild på den!!!

Kram

Annelie

2011-11-17 @ 15:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0